woensdag 20 augustus 2008

Déjà vu: de Parking is vol!

Zegge en schrijve 3 augustus 2008. Na 14 leuke dagen "on the road" met de mobilhome in Normandië en Bretagne huiswaarts via de E 40 van Calais naar Gent. Niet gehaast, maar wel benieuwd hoe het is op het thuisfront. Nog even wisselen van chauffeur op de parking "Mannekenesvere".



Slalom tussen de trucks.



De parking staat zowaar meer dan vol, en dat voor een zondagnamiddag. Nogal wat trucks staan - bij gebrek aan plaats - niet waar ze horen. Het wordt slalom tussen de trucks, caravans, mobilhomes. Wat een warboel. Iedereen door elkaar op de schaarse plaatsen waar men op kan. En elders. Niets van ordening, we doen maar op. En ik doe mee. Als we willen wisselen van chauffeur moeten we toch ergens stoppen, dus ook als we uiteindelijk een plaatsje vinden waar we niet horen te staan. Zo erg is het niet, we wisselen en zijn weer weg.



Is er dan niets veranderd?



Ik denk aan het zwartboek dat BTB - ABVV vorig jaar na de vakantie publiceerde, aan de update ervan waaraan door onze mensen momenteel gewerkt wordt, ... en vraag me af of er dan niets veranderd is. Uit nieuwsgierigheid hou ik een tweede stop op de parking van Jabbeke. Verdomd, ik had mijn fototoestel moeten opdiepen, ook hier staat alles zo goed als vol, en is er geen enkele organisatie. Alles staat lekker vol en door elkaar.

Wellcome back in Belgium!

Ik sta direct weer met beide voeten in de realiteit van trucker die alle dagen op die parkings moet stoppen, om te rusten, te eten, ... Hoe komt dat toch dat ik dezelfde taferelen niet zag tijdens mij reis in Frankrijk? Ok de betalende autowegen (peages) zullen er wel voor zorgen dat er relatief minder trucks op die autowegen zitten, denk ik. Maar toch heb ik het gevoel dat er ook minder nonchalant wordt omgesprongen met deze problematiek in Frankrijk. Enfin, in belgië is er in elk geval werk aan de winkel.


Geen opmerkingen: